We’re looking into a potential problem affecting email content within Outlook
User Impact: Users may be unable to view email message content within Outlook.
More info: Initial reports indicate that Outlook on the web is unaffected and users with access to Outlook on the web can view email messages there while we work on a solution.
Current status: We’re investigating a potential issue affecting users’ ability to view email message in Outlook. We’ll provide an update in 30 minutes.
Scope of impact: This issue could affect any user attempting to view an email message in Outlook.
Das Ganze sieht dann so aus:
Alle E-Mails der letzten 15 Jahre haben keinen sichtbaren Inhalt mehr. Die Anhänge der E-Mails sind jedoch vorhanden. Mit oder ohne Cache-Mode, das Verhalten ist immer gleich. Hier treibt ein Bug sein Unwesen. Es wird immer nur die erste Zeile des Bodys angezeigt.
Es wird immer schlimmer mit Microsoft!
Zur Lösung des Problems sollte ein Downgrade der betroffenen ClickToRun Version angestrebt werden.
Bei folgenden Version konnte ich das Problem persönlich verifizieren:
Version 16.0.13929.20360
Version 16.0.13929.20296
Version 16.0.13929.20222
Der Befehl, um ein Downgrade anzustoßen lautet wie folgt:
“C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\ClickToRun\officec2rclient.exe” /update user updatetoversion=16.0.13901.20222
Nachtrag 12.06.2021
Microsoft konnte das Problem in der Nacht noch lösen.